malimusavir.net

Asgari Ücret ve Mali Parametreler Cetveli

Asgari ücret, SGK tavan/taban, kıdem tazminatı tavanı ve diğer parametreler.

Dönem: 2026 (26.08.2026 itibarıyla)

Brüt Asgari Ücret (Aylık)₺33.030,00
Net Asgari Ücret (Aylık)₺28.075,50
SGK Prim Tabanı₺33.030,00
SGK Prim Tavanı₺297.270,00
İşçi SGK Prim Oranı%14
İşçi İşsizlik Sigortası Oranı%1
İşveren SGK Prim Oranı (Teşviksiz)%20.5
İşveren SGK Prim Oranı (5 Puanlık Genel Teşvik (Tüm Sektörler))%15.5
İşveren SGK Prim Oranı (İmalat / Bilişim İlave Teşviki (Ek 6 Puan))%9.5
İşveren İşsizlik Sigortası Oranı%2
Damga Vergisi Oranı‰7.59
Kıdem Tazminatı Tavanı₺73.729,87
Kira Stopaj Oranı%20
Serbest Meslek Stopaj Oranı%20
Varsayılan KDV Oranı%20
Aylık Gecikme Zammı Oranı%3.5
Yıllık Ticari Gecikme Faizi Oranı%45

Sıkça Sorulan Sorular

Bu parametreler ne sıklıkla güncellenir?
Asgari ücret genellikle her yıl Ocak ayında (bazı dönemlerde yıl içinde de) güncellenir. SGK tavan/taban ve kıdem tazminatı tavanı da asgari ücrete bağlı olarak değişir.